Do zadań Rady Kierunku Studiów oraz jej przewodniczącego zgodnie z §4 Zarządzenia Nr 10/2019 Rektora PŁ należy:
Do zadań Rady Kierunku Studiów należy:
1) analiza trendów i potrzeb w zakresie kształcenia na danym kierunku studiów;
2) przygotowanie i doskonalenie koncepcji kierunku studiów;
3) współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności uzyskiwanie opinii interesariuszy zewnętrznych na temat programu studiów oraz poziomu przygotowania zawodowego absolwentów;
4) opracowanie projektu programu studiów dla danego kierunku studiów oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją programu studiów;
5) opiniowanie projektów programów studiów podyplomowych przypisanych do danego kierunku studiów;
6) współpraca z kierownikami jednostek organizujących lub współrealizujących kształcenie na danym kierunku studiów w zakresie organizacji i doskonalenia programów studiów;
7) współpraca z Radą Programową IFE w zakresie opracowywania projektu programu studiów dla kierunku realizowanego w ramach IFE oraz przestrzeganie zapisów uchwał podjętych przez Radę Programową IFE;
8) analiza danych dotyczących kształcenia na danym kierunku studiów obejmująca:
a) badanie zgodności merytorycznej treści kart przedmiotów/sylabusów z programem studiów, w szczególności w zakresie:
- osiągania przez studentów zakładanych efektów uczenia się (wraz z metodami weryfikacji, kryteriami oceny oraz sposobem ustalania ocen końcowych),
- właściwego zbilansowania pracy studenta względem punktów ECTS,
- wymagań stawianych studentom (wymagania wstępne, terminy i formy zaliczeń/egzaminów),
b) wyniki rekrutacji, w tym profil kandydatów,
c) wyniki ankietyzacji i hospitacji,
d) badania losów absolwentów, we współpracy z Biurem Karier,
e) realizację studenckich praktyk zawodowych,
f) obsadę zajęć pod kątem przygotowania merytorycznego kadry prowadzącej zajęcia (w tym rozwój kompetencji dydaktycznych),
g) infrastrukturę wykorzystywaną w procesie kształcenia;
9) nadzór merytoryczny nad procesem dyplomowania (w tym opiniowanie kandydatów na promotorów oraz tematów i zakresów prac dyplomowych);
10) nadzór merytoryczny nad egzaminem kompetencyjnym (w tym zatwierdzanie zestawów egzaminacyjnych);
11) promowanie nowych/aktywnych metod kształcenia i zachęcanie do ich wykorzystywania w procesie dydaktycznym;
12) wprowadzanie zmian i modyfikacji w programach studiów, mających na celu poprawę jakości kształcenia lub wyeliminowanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych analiz;
13) udział w postępowaniach w sprawie potwierdzania efektów uczenia się;
14) opiniowanie wniosków w sprawie nostryfikacji dyplomów;
15) przygotowanie do zatwierdzenia prorektorowi właściwemu do spraw kształcenia corocznego raportu jakości kształcenia dla kierunku studiów;
16) przygotowywanie raportów na potrzeby akredytacji;
17) przygotowanie informacji na potrzeby rekrutacji i promocji;
18) rozwój internacjonalizacji kształcenia.
2. Przewodniczący Rady Kierunku Studiów odpowiada za:
1) organizowanie pracy i przewodniczenie spotkaniom Rady;
2) zatwierdzanie uchwał Rady oraz opracowanej dokumentacji dotyczącej programów studiów, w tym studiów podyplomowych;
3) komunikowanie się z władzami wydziału oraz jednostkami administracji centralnej w zakresie tworzenia, organizacji i doskonalenia programów studiów;
4) terminowe przygotowanie rocznych raportów jakości kształcenia na danym kierunku studiów;
5) terminowe przygotowanie raportów na potrzeby akredytacji oraz udział w spotkaniach zespołów oceniających;
6) zgłaszanie dziekanowi wydziału wszelkich trudności związanych z właściwą realizacją kształcenia na danym kierunku studiów oraz inicjatyw doskonalących kształcenie;
7) inicjowanie działań naprawczych związanych ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w zakresie realizacji procesu kształcenia na danym kierunku studiów;
8) publikowanie informacji na temat jakości kształcenia na danym kierunku studiów na stronie internetowej wydziału/jednostki ogólnouczelnianej obsługującej dydaktykę.”
W związku z powyższym wszelkie uwagi/sugestie względem programu studiów prosimy kierować bezpośrednio do Przewodniczących Rad Kierunków.